Läs din kursbok online via ClinicalKey Student

I ClinicalKey Student finns flera av dina kursböcker inom medicin, anatomi och biomedicin från förlaget Elsevier som e-bok.

Kursböcker, bilder och videor

• 242 böcker inom medicin, anatomi och biomedicin från förlaget Elsevier
  • 1500 sammanfattningar av vanliga sjukdomar och ämnen
  • 85 000 bilder som är upphovsrättsligt godkända för användning i presentationer
  • 850 videor

Läs kursboken offline

Programvara för offline-läsning finns tillgänglig för Windows 10+ från Microsoft Store, och för Mac genom att ladda ner och öppna en zip-fil från förlaget Elsevier:

App för Elsevier eBooks på downloads.vitalbook.com (zip-fil 37,5 MB)

Så här kommer du igång

Skapa ett användarkonto

Du måste skapa ditt användarkonto när du sitter på universitetets nätverk.

Skapa ett användarkonto på clinicalkey.com
Instruktionsvideo – How to create an account clinicalkey.com

Startguide

Quick Start Guide på clinicalkey.com

Har du frågor om din lån och kurslitteratur?

Kontakta Medicinska fakultetens bibliotek (webbformulär)

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på biblioteket!

Du kan få hjälp med litteratursökning, sökstrategier, val av databaser, värdering av källor och referenshantering:

Boka handledning med bibliotekarie (webbformulär)