Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Skriva ut, kopiera och skanna

På universitetets webbplats för all nuvarande studenter finns bra information om studentkonto, mejl, program, utskrifter, nätverk och LU-kort – allt du behöver för att snabbt komma igång. Här kan du få genvägar till information om just att skriva ut och kopiera.

Logga in med ditt studentkonto eller använd ditt LU-kort

Logga in på skrivaren med ditt studentkonto eller identifiera dig med ditt LU-kort (alternativt annat passerkort) när du vill skriva ut, kopiera eller skanna. Du kan även koppla ditt LU-kort vid kopiatorerna genom att lägga kortet på kortläsaren och logga in med ditt studentkonto. Bara ett kort kan vara kopplat till utskriftstjänsten.

Skriva ut, kopiera och skanna

Dina utskrifter läggs i en central utskriftskö och kan hämtas vid valfri kopiator inom fakulteten som är ansluten till universitets utskriftsystem. Inga utskrifter kommer ut förrän du har loggat in och identifierat dig på kopiatorn. 

Tänk på att:

  • Utskrifter och kopiering kostar. Skanning är kostnadsfritt.
  • Du betalar med ett betal- eller kreditkort.
  • Utskrifter ligger kvar på servern i 36 timmar.

Support och kontakt

LU Servicedesk

Vänligen kontakta Lunds universitets centrala IT-support för hjälp!
servicedesk [at] lu [dot] se
046-222 90 00

Få direkt hjälp i Zoom: Här gäller begränsade öppettider.:
Studentsupport i Zoom - campusonline.lu.se