Anstånd – att skjuta upp studierna

Har du blivit antagen men kan inte påbörja utbildningen?

Använd e-tjänsten för att ansöka om anstånd

Om du har särskilda skäl kan du ansöka om att få skjuta upp studierna genom att ansöka om anstånd. Om du ansöker om anstånd är det viktigt att du behåller din plats på Antagning.se.

Du måste lämna in intyg som stöder dina särskilda skäl för att få anstånd.

Särskilda skäl kan vara sociala, medicinska eller att du har blivit nekad tjänstledighet. Det kan även vara vård av barn, sjukdom, studentfackliga uppdrag eller värnplikts- eller civilpliktstjänstgöring.

Spara alltid bekräftelsen du får som kvitto på att ansökan har kommit in!